Protocol Trainingen

Vanaf 2 juni 2020 worden de trainingen bij onze vereniging weer hervat. Deze hervatting kan alleen als we volgens nieuwe regels en richtlijnen gaan trainen. Deze richtlijnen zijn samengesteld op basis van de adviezen van de KWBN, NOC*NSF en zijn in lijn met de regels van de Rijksoverheid en het RIVM.

Protocol

Vóór de training (thuis) 

  • Lees alle nieuwe regels in dit protocol goed door.
  • Kijk goed naar de trainingstijd(en).
  • Bedenk of jij je goed voelt. Blijf thuis bij verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging van in ieder geval 38 graden of hoger.
  • Ben jij 70 jaar of ouder of heb jij een kwetsbare gezondheid? Wees dan extra voorzichtig.
  • Als jij niet komt trainen, laat dit dan bij voorkeur aan jouw trainer weten (telefoon of appje).
  • Neem indien gewenst een flesje water mee.
  • Ga nog een keer naar het toilet voor de training.
  • Was vlak voor jij naar de training vertrekt de handen.
  • Vertrek op tijd, maar kom ook niet te vroeg i.v.m. spreiding van de drukte bij het vertrekpunt.
  • Kom bij voorkeur op de fiets of lopend. Denk eraan: meerijden met een niet huisgenoot is nog niet toegestaan.
  • Bij het parkeerterrein aangekomen houden de fietsers en voetgangers links en de automobilisten rechts.

Aangekomen bij het verzamelpunt om te starten

  • Houd bij het stallen van de fiets 1,5 meter afstand en geef elkaar de ruimte.
  • Wacht op de aangeven plek tot de trainers jou roepen, houdt tijdens dit wachten ook hier 1,5 meter afstand.
  • Aangezien de kantine gesloten is, kan er geen gebruik gemaakt worden van de toiletten. Jassen e.d. kunnen onder de overkapping worden neergelegd.

Tijdens de training

  • Houd 1,5 meter (minimaal twee armlengtes) afstand van elkaar én van de trainers.
  • Wissel nooit van poles met elkaar, ook niet in spelvormen.
  • Dit geldt ook als je familie van elkaar bent (een buitenstaander weet mogelijk niet dat jullie familie zijn).
  • Nies en hoest in je ellenboog.
  • Schud geen handen.
  • Gebruik alleen papieren zakdoekjes.
  • Volg de instructies van de (assistent)trainer(s) op.

Na de training

  • Helaas is het niet mogelijk om na afloop koffie of thee te drinken.
  • Na afloop van de training is het toegestaan nog kort na te praten, mits dit niet plaatsvindt terwijl een volgende groep arriveert.
  • Ook hier geldt een onderlinge afstand van 1.5 meter.
  • Vertrek naar huis. Geef elkaar de ruimte bij het vertrekken: ook dan 1,5 meter afstand houden.
  • Wil je samen fietsen, houd dan ook hier onderling de afstand van 1.5   meter in de gaten.

Leden die dit protocol willen printen kunnen via deze knop de versie als PDF downloaden.


Facebook

Archief

Top